perjantai 16. toukokuuta 2014

Pinkki on tullut jäädäkseen

Siinä vaiheessa kun luennot olivat jo loppuneet, hengasin vielä hetken Kuopiossa. Silloin aloitin nämä sukat. Nää olivat muistaakseni mun matkaviihdykettä, kun kävin mun lomaviikollani Hyvinkäällä hengailee.
Oon kerännyt mun Ravelryyn ihan hirmusen listan kivoja sukkamalleja (suurin osa niistä ilmaisia), jotta inspiraation sattuessa sieltä olisi helppo napata joku kiva ohje. Halusin tehdä palmikko- tai jotkut semmoset yksiväriset nätit sukat, ja totesin Saltkråkan-sukat juurikin sopiviksi. Tietty muoksin sitä esimerkiksi silleen että aloitin kärjestä, kuten melkein kaikki sukat tässä viime aikoina :D
Halusin pinkit sukat. Mua vaan epäilytti pinkin seiskaveikan riittäminen, joten kärjet aloitin punaisella kun sitäkin oli varastossa. Ihan kivat noi on noinkin, vaikka jälkikäteen vähän ärsytti kun ehkä se pinkki olis sittenkin riittänyt :D Vaihtoehtoisesti olisin voinut tehdä pidemmät varret. Mut ihan sama, nää on nyt valmiit ja näitä en pura (huom huom äiti! :D )
Tykkäsin erityisesti noista palmikoista, jotka tulivat takapuolelle. Niistä mulla nyt ei oo tän parempaa kuvaa, mutta menköön, näkee kuinka kivasti se arska paistoi joskus öö kun otin näistä nää kuvat, siitä on jo hetki. Huomennakin ja ens viikolla pitäis muuten kans olla ihanat kelit, jeee! :)
Palmikoiden välissä oli kaksinkertaista helmineuletta (?). En oo tainnu ikinä tehdä semmosta mihinkään sukkiin, nyt tuli sekin kokeiltua. Tykkään ehkä enemmän ihan tavallisesta sileästä, vaikka on tääkin ihan kiva. Kun olin tehnyt riittävästi palmikoita, tein vielä muutaman kerroksen joustinneuletta tuonne yläreunaan.
Kantapää on se sama ranskalainen joka on aina. "Mokasin" muuten noissa palmikoissa, tai siis kun ekan sukan kärkeä tein, niin tein noita palmikonkiertoja enemmän kuin kaaviossa. Mutta siitä en välitä, koska toi ei haittaa vaan näyttää edelleen hyvältä, ja kun huomasin sen riittävän ajoissa niin pystyin tekemään saman virheen kaikkiin loppuihinkin kohtiin. Nyt vaan kun vertaa tuota ohjetta ja mun sukkia, niin näähän on ihan erinäköiset :D
Punainen oli taas vaihteeksi ihaninta kuvattavaa ikinä. <3 Jostain syystä pinkki liittyi nyt samaan inhottavaan hankalien kuvattavien jengiin.
Jos sit vaikka neulois, lisää sukkia.

2 kommenttia:

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...