maanantai 14. joulukuuta 2015

Tummansininen

Vihdoin mulla on kuvia ja hetki aikaa niin ehdin esitellä mun mekon! (oikeasti mun pitäisi opiskella, vielä kolme tenttiä ennen joululomaa mutta ei vaan enää pysty.) Meinasin tosiaan laittaa yhden kaupan mekon siskon ylioppilasjuhliin, mutta päätin kuitenkin, että ei sitä sittenkään. Toisen mekon metsästäminen taas olisi ollut ihan liian suuri urakka, en olis kuitenkaan löytänyt juuri sellaista kuin haluan, niin kävin sitten Eurokankaan palalaareilla pyörimässä. Meni tosiaan aika kauan aikaa siellä, arvoin pitkään kuviollisten kankaiden ja tän välillä.
Koska mulla on ollut koko syksy tosi rajallisesti ihan vaan hengailuaikaa, menin tämänkin mekon kanssa aika pitkälti sieltä missä aita on matalin. Ompelin kesällä Mekkotehtaan Ruut-kaavalla norsumekon muutamilla muutoksilla, nyt käytin samoja kaavoja ja samoja muutoksia muuten, mutta helmasta tein tasapitkän. Koska väri on ihan eri, niin ei näitä nopealla vilkaisulla edes tajua samaksi mekoksi :D
Vyötärökumpparin kanssa mulla oli vähän ongelmia. Koska tein helmasta paljon leveämmän kuin ohjeessa, en meinannut saada kuminauhaa venytettyä riittävästi ompeluvaiheessa :D Vähän kun tein ryppyjä sekaan niin mitään ei kukaan huomaa. Etupuolella tosin tuli jotain ihme aaltoliikettä, niin sieltä piti vähän purkaa mutta eipä siinä, nyt toimii!
Kangas on tuollaista ihan todella tummansinistä ohutta, ehkä viskoosia tai jotain? Vuorin laitoin toki myös. Mekkokangasta oli juurikin sopiva palanen, jotta sain paljonpaljon helmaa :D Kaula-aukossa on kovasti rypytyksiä.
Olen käyttänyt mekkoa jo pari kertaa muutenkin, viimeksi viikonloppuna joukkueen pikkujouluissa. Joukkuekaverit laittoivat mun tukan tosi hienosti! Tähän tarvittiin miljoona pinniä, aika paljon lakkaa ja tosiaan ne joukkuetoverit, en ite olis ikinä saanut tuollaista nutturaa väsättyä itselleni :D Pitänee ruveta harjoittelemaan. Meidän pikkujoulujen ohjelmassa oli mm korttiaskartelua, niistäkin kuulette vielä!
Huomenna tosiaan tentti 1/3 tältä viikolta. Paljoa en sen eteen voi enää tehdä, joten kai me ruvetaan Linnean kanssa katsomaan leffaa, Frozen ilmeisesti :D Linnealle myös kiitos noista ekoista kuvista, juhlissahan mä heiluin siellä kameran takana niin musta on vaan ihan kuvaa. Harmi sinänstä, kun mulla oli sielläkin tosi kivasti hiukset mutta ne eivät näy missään niin hyvin. Eivätkä mun blingbling-kynnet, jotka sisko mulle taiteili :( Muuten oli oikein onnistuneet juhlat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...