keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Kosteudensyöjiä

Mulla oli taas hirmu fiksu olo, kun marssin kauppaan ja ostin pussin kissanhiekkaa vaikka mulla ei ole kissaa. Muistin lukeneeni jostain, että jos laittaa kissanhiekkaa kangaspussiin ja sen pussin autoon, niin auton ikkunat eivät huurru ja jäädy sisältäpäin. Olin miettinyt, mitä veljelle joululahjaksi, ja sit keksin tämän huurtumiseneston. Tässä on kosteudensyöjälisko veljen autoon :)
Piirtelin paperille palasia, joista muodostuisi lisko. Vanhasta Jokapoika-paidasta leikkelin palaset, ja ompelin silmät, pistin sisälle silica-kissanhiekkaa ja ompelin kiinni. Kissanhiekka oli siis aika lailla samaa tavaraa kuin kenkien ym. laatikoissa olevat kosteudensitojat, semmoisia läpikuultavia rakeita.
Koska kissanhiekkaa ei myydä semmoisissa pienissä pusseissa, niin tein vastaavia kosteudensyöjiä kaikille muillekin. Meillä on opiskelijaporukalla vitsi, että pitää kysyä kavereilta lempialkuainetta, ja mä sitten tein kolme jaksollisen järjestelmän ruutua, kavereiden lempialkuaineet :D
Ksenon, kalium ja kulta ovat mun parin kaverin lempialkuaineet. Piirtelin lakanakankaan palaan kangastussin ja viivaimen avulla tiedot, mitä löytyi Maolista. Kaverit tykkäsivät :)
Lisäksi ompelin ihan vaan pusseja. Mulla oli sopiva suikale Marimekon unikkoa, lisäksi oli norsuja ja vaaleaa Marimekon jotain. Pienempiä pusseja on kaksi, ne ovat myös veljelleni koriskenkiin. Mä vähän oletan, että ne kuivattavat myös kengät, tein samanlaiset pussit itsellekin.
Vielä en oo kuullut  miten nää toimii autossa, omat koriskengät kyllä kuivuivat ehkä vähän nopeammin kun siellä oli kuivatuspussit sisällä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...