keskiviikko 22. elokuuta 2012

Talvea varten

Sain viimeinkin mun pipon valmiiks! Mulla pitää olla koko ajan jotain neulottavaa, vaikkei se mihinkään edistyisi pitkään aikaan. Pipot ovat ihan loistavia sellaisia neuleita, ne voi jättää helposti kesken ja jatkaa kun tarve vaatii, vaikkapa jollain pitkällä junamatkalla. Niitä ei nimittäin tarvitse osata tehdä kahta samanlaista, kuten vaikka sukkia pitäisi! Tämän pipon aloitin joskus hmmm pääsiäisen aikoihin, nyt se on valmis! Puolustukseksi on tosin kerrottava, että nyt on kesä vaikka sitä aika ajoin töihin pyöräillessäni vähän epäilenkin kun pitää pistää tumput käteen ja katuvalot palaa, eikä tarvitse paksuja pipoja. Muutenkin tää oli vaan tota sinistä resoria vaille valmis, ja olen tän jälkeen neulonut pari keskeneräistä pipoa lisää ;)
Neuloin ensin kirjavalla Nallella ja sinisellä Seiskaveikalla palmikko-osuudet alhaalta ylös, sitten poimin silmukat ja tein resorin. Olen huomannut tän tavan ihan toimivaksi mun pipoviritelmissäni ;) Puikoista mulla ei ole mitään tietoa, mutta silmukoista on: loin 112 silmukkaa, palmikoissa on kuusi silmukkaa ja välissä kaksi nurjaa. Kerroksia tein sen verran kuin hyvältä tuntui ;) Lopuksi neuloin koko ajan kaksi silmukkaa yhteen, ja pipo kaventui näppärästi. Resorissa on joku vähän yli 10 kierrosta 2o-2n-neulosta. Luultavasti resoriin käytin pienempää pyöröpuikkoa kuin muuhun pipoon. Ehkä. :D
Mietin, tarttiskos tää pipo vielä tupsun. Mulla tosin on jo niin monta tupsullista pipoa, että ajattelin nyt ainakin alkuun pärjätä tupsuttomalla. Eikä se ole oikeestaan edes iso homma lisätä tupsua tarvittaessa :)
Miks muuten ulkona pitää sataa KAATAMALLA vettä, kysyn vaan! No, eipähän tarvii kastella kukkasia. :D On vaan kauheen masentavaa, kun just kun lähtee polkee kotiin töistä, vettä tulee ku saavista kaataen. On myös hauska kattoo, kun ikkunan eteen hiekkatielle tulee joki :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...