keskiviikko 28. joulukuuta 2016

It's so fluffy

Mulla oli tarkoitus neuloa koko joululoma mun kaulahuivia, mutta se olikin jo reilusti ennen kotiinpaluuta reunusta vaille valmis. Onneksi äiti oli ostanut matkalla Riikka-Piikasta pinkkiä lankaa, joka mätsää hyvin mun uuteen talvitakkiin, niin mulla oli sittenkin tekemistä :) Tämmöisen pörröpipon siitä neuloin.
Lankana on siis Dropsin Brushed Alpaca Silk. Mielettömän pehmeää, ja tosi lämpimän oloista. Luultavasti kuitenkin tuulee läpi... Lanka oli hirmu ohutta, niin neuloin pipon kaksinkertaisesta langasta 3,5 mm puikoilla. Kaksi 25 gramman kerää tähän meni, jäljelle jäi ihan tosi lyhyt pätkä kun kerissä oli hieman eri määrä lankaa näköjään.
Oli tarkoitus tehdä tällä ohjeella, mutta kuvio ei näyttänyt yhtään noin kivalta kun sitä teki kaksinkertaisella langalla, joten päätin kuitenkin neuloa vaan koko lankamäärän 2o 2n -joustinta ja lopuksi kaventelin silmukoita sopivasti.
Mulla on ollut korvisten lisäksi koko joulun myös ruma joulupaita, sen takia piti tämä pipokin esitellä nyt kun oli tietenkin tämä vielä joulupyhinä päällä. Lidlistä ostin :D Porolla oli jo valmiiksi kulkuset sarvissa, mutta ompelin helmiä, jotta olis vielä vähän överimpi. Oli tarkoitus pistää helmiä muuallekin kuin sarviin, mutta en sit vaan enää jaksanut enempää.
Sain joululahjaksi Villit vanttuut ja vallattomat villasukat -kirjan! Rupesin jo eilen neulomaan siitä kisulapasia, mutta koska mulla ei ollut sopivaa lankaa, niin niistä olisi tullut aivan valtavan kokoiset. Pitää siis mennä lankakauppaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...