lauantai 1. syyskuuta 2012

Hei missä mun pipo?!

Vikoina työpäivinä käytin kovasti siimaleikkuria, päässäni mulla oli pipo sekä kuulosuojainmaski. Siimaaminen on muuten ihan jees, paitsi siitä lensi hirmu paljon kaikkea-mitä-jalkakäytävän-vierestä-löytyy-kun-koiranomistajat-eivät-välitä-kerätä-sitä-kaikkea-pois mun päälle. Semmonen iso maski suojasi kyllä naamaa melko hyvin, mutta pipoa ei. Tajusin, että jos heitän mun vanhan trikoopipan pesuun, en ehkä ehtisi saada sitä mukaan Kuopioon. Oli siis ihan pakko ommella uusi pipo.
En halunnut tylsää yksiväristä pipoa, vaan keksin tehdä siihen vaakaraidallisesta kankaasta pystyraidan. Se ei ole millään tasolla tasainen, mutta ei sitä oikeestaan edes huomaa, kun pipo on malliltaan tommonen lörppä. Tarvittaessa voin tunkea hiukset sinne sisälle ;)
Kankaana mulla oli t-paidasta ylijäänyttä raitatrikoota sekä ikivanha Pontevan kausipaita :D Muistaakseni tämä on vuodelta 2002. Paita oli S-kokoa, enkä osannut leikata suoraan, joten sisäpuolesta tuli hmm epämääräinen :D Ensin meinasin että en kuvaa sitä ollenkaan, mutta noi printit on oikeestaan aika hauska yksityiskohta :) Ompelin tuubin, jonka toisesta päästä muokkasin pipomaisen. Tarkoitus oli tehdä toiseen päähän sama juttu, mutta tosiaan en osannut leikata oikeankokoista palasta venähtäneestä ja kulahtaneesta t-paidasta...
Vanha piponi ehti kuitenkin mukaan muuttokassiini! Näyttää vähän säälittävältä, kun se roikkuu tuolla narulla. Olen siis nyt mummolassa Iisalmessa, mutta huomenissa olisi tarkoitus raahata kimpsut ja kampsut Kuopioon ja jäädä sinne!
In action -kuva piposta! Täällä pohjosessa on kylymä. Piti siis pistää pipa päähän ajomatkalle :) (ei, en kurkkinut takapenkille kun ajoin, tossa ollaan bensa-asemalla :D Taustalla näkyy muuten kyltti, jossa lukee "Reetantarha", mulla on siis oma nimikkomesta tuolla!)
Yllätin muuten itseni automatkalla: äitin ajaessa mulle tuli hirmunen hinku ruveta neulomaan villasukkia. Nalle-langasta. Kirjoneuletta ja palmikoita. Ikuisuusprojektin aineksia siis! :D Onneksi mulla on aikaa, luennot ja kaikki illat kämpillä kun ei oo mitään tekemistä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...