sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Ylähuulen yllä

Kävin joskus syksyllä kotona. Satuin menemään jostain syystä mun siskon huoneeseen. Lattialla näin MUN hanskat, jotka pelastin mukaani. Jonkun viikon päästä näin taas mun systerin. Sillä kertaa sillä oli TOISET mun hanskat kädessä. Tästä tein johtopäätöksen, että raukalla ei oo omia hanskoja :D Mikä mainio tekosyy tehdä sille semmoset joululahjaksi!
Mä en ole ihan varma, näinkö jossakin tähän tyyliin tehdyt hanskat, vai kehitinkö tän ihan itse. Eli jos joku on nähnyt samantyyliset jossain, niin linkkiä mulle kiitos! :D  (edit - täällä oon nähnyt samantapaiset tumput! :) Aattelinkin etten voi olla nii fiksu että keksisin tämmösen loistoidean ihan itse) Lankana näissä on mummon kätköistä löytynyt seiskaveikka, melkein mutta ei ihan pinkki, siksi se ei päätynyt mun peittorojektiin. Lanka on nimittäin semmoista ihan nättiä lohenpunaista. Itelleni en mitään siitä varmaan osaa neuloa, mutta sisko tykkää vaaleanpunaisesta :) Luonnonvalkoinen on myös seiskaveikkaa. Varressa mulla oli 40 silmukkaa. Ihan käsittämätöntä! Mä neuloin joskus pari vuotta sitten ihan ekaa kertaa kirjoneuletta. Lapaset. Itelleni. Seiskaveikkaa, 40 silmukkaa. Tuli juurikin sopivat. Nää taas eivät melkein mahtuneet mun lapiokäsiin :D Onneksi siskolla on pieni ja siro kätönen, niin tumput mahtuu sille :)
Kuvioon mulla ei ollut valmista kaaviota. Hahmottelin ensin ruutupaperille suunnilleen, miltä viikset ja rillit näyttävät, ja sitten värittelin sopivat ruudut. Lasit ovat vähän höpsöt mutta viiksistä tuli kyllä mun mielestä tosi hienot! :D Oli vaan hirmuinen kelaaminen, että miten päin kuviot pitää neuloa, että ne ovat järkevät.
Tässä syy, miksi viikset ja lasit ovat just näin päin kun ne ovat kuvassa mulla tukka huonosti ja rillit huurussa, ja lumisadekin häiritsi kuvaamista, hienoa:
Kämmenpuolelle neuloin vuorotellen punaista ja valkoista. Peukkulevennyksetkin tietty tein. Ne vieläpä maastoutuvat ihan hyvin, vaikka vähän pelkäsinkin, että ne jäävät tosi selkeästi näkyviin!
Ihan vähän aikaa sitten luin jostain, että kirjoneuleessa pitäisi pitää koko ajan sama lanka päällä, jolloin tulisi aina sama silleen enemmän esille. Ens kerralla sit :) Lisäksi oon miettinyt, pitäiskö kirjoneuleita kastella ja kuivattaa, tai jotenkin muuten viimeistellä, jolloin niistä tulisi tasaisempia? Ei siinä mitään, viiksissähän on ihan kiva jos on vähän elävyyttä pinnassa, mutta laseista en sitten tiiä :D Oon myös miettinyt, voiko Ravelryyn saada näitä blogipostauksia jotenkin kivasti suoraan näkymään, jos laittaa linkin projektiin. Kokeilen, tässä siis linkki mun Ravelry-projektiin näistä tumpuista :D
Nää hanskat on muuten todistettavasti ollu kädessä! :) Kaikist kivintä on sillon, kun tekee jotain jollekulle toiselle, ja sitten sitä oikeesti käytetään! Nää paidat oli tykättyjä, ja on ollu päälläkin, ja äitikin tykkäsi sen sukista. Se vaan ei ihan uskalla käyttää niitä jokapaikassa kun ne on niin hienot :D Muita joululahjoja en sitten oikeestaan tehnytkään.

Kivaa uuttavuotta kaikille! :) Mä vähän mietin jos olisin tehnyt jonkun superhienon kokoomapostauksen tän vuoden väsäämisistä, mutta en mä taida oikeestaan ehtiä.... Ens vuoteen :)

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. kiitti, nää on tosiaan myös siskolle mieluisat!

      Poista
  2. vau, hienot! Oon itsekin pari vuotta sitten tehnyt tuollaiset, mutta laiskaversiona eli lapaset vanhasta villapaidasta ja kuviot huovasta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti! ja hyvä ku mainitsit, lisään linkin tonne sun blogiin! :) (joo, kaivoin sen tekstin esille kun rupes häiritsee :D )

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...