maanantai 3. huhtikuuta 2017

Pitkät palmikot

Tein tässä talvella mun isotädille villasukat, pitkät ja paksut jotta varpaat ja pohkeet pysyvät lämpöisinä. Hirveetä säätämistä taas, kun halusin kivat palmikot mutta valmiit mallit oli vähän tylsiä. Tätä Dropsin mallia katselin, mutta aika tylsää jos on vaan pelkkää sileää varpaissa :D Siispä ruutupaperia ja vähän kikkailua niin sain vähän jännempiä palmikoita vielä aikaan.
Neuloin molemmat sukat yhtä aikaa, niin ei tarvinnut muistella, missä on tehnyt lisäyksiä tai jotain. Sitä en tiedä, että ovatko nämä miten sopivat pohkeisiin kun noi palmikot vetävät vartta ruttuun. Palmikonkierrot tein muutamassa kohdassa eri suuntaan, koska symmetria.
Lankana näissä on 7 veljestä, ylemmissä kuvissa toistuu harmaan sävy aika hyvin. Toivon, että lanka kestää, oon Facebookissa selaillessani ymmärtänyt, että tässä olis jotain ongelmia ollut.. Oli tässä nyt mun makuun tosi paljon jotain ihme möykkyjä kyllä seassa. Puikkoina mulla oli luultavasti 3,5 mm, paha sanoo kun neulomisesta on tosiaan jo tovi :D
Tähtäsin noin kokoon 36, kyllähän nämä venyy ja palmikko vetää kasaan. Niin pientä sovitusjalkaa ei mulla ole kätevästi saatavilla, joten oma käsi kuvassa :D Jalkaterään tosiaan palmikkoa vähän säädin.
Jos nyt oikeasti saisin pistettyä tänne vielä muitakin juttuja, mitä oon tehnyt aikoja sitten ja kuvannut myös kauan sitten. Nää kuvat voisi kyllä olla ihan hyvin otettu vaikka tänään, kun tuolla on melkein yhtä paljon lunta kuin 1,5 kk sitten...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...