sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

YO!

Jee, oon nyt ylioppinut! Eilen oli juhlat, ensin oltiin yhdellä koululla (jossa olen tätä ennen ollut vain koristreeneissä) lakitettavina. Oon tyytyväinen mun papereihin, sain stipendinkin, kun olin ilmeisesti kirjoittanut kolmanneksi parhaiten meidän lukiossamme :) Oon myös ylpeä itsestäni, kun en kaatunut korkokengilläni kaiken yleisön edessä :D

Näiden juhlallisuuksien jälkeen marssittiin sankarihaudalle keskustan läpi. Olin airueena, eli mun edessä meni poliisiauto, Suomen lippu kantajineen, sitten olin minä ja toinen airueneiti, sen jälkeen meidän koulun sekä toisen lukion ylioppilaat eli ihan hirveesti porukkaa :D Oli ihan jännä kokemus, ja taidettiin päästä lehteen siinä kun viriteltiin airuenauhojamme ;) Onneksi ei sentään satanut kun lähdettiin kävelemään, aamulla meinaan satoi aika rankasti vettä! Kylmän sään vuoksi me myös käveltiin se 1,5 km tosi ripeästi, meille sanottiin että tehtiin varmaan joku ennätys kun ravattiin niin nopeasti se marssimatka :D
Mun mekko! Mä tykkään siitä, ja sain paljon kehuja muiltakin. Tosi monet oli ihan kujalla, kun kerroin tehneeni sen itse. Yläosan kaavat on oma muokkaus vanhasta mekosta, helmaan leikkasin riittävän ison palasen ja ompelin siihen ryppyjä niin, että siitä tuli sopiva. Mekkoni on tosin aivan erilainen kuin piirtämäni kaavat, kun ne eivät tietenkään olleet heti oikean kokoiset. Mittaaminen etukäteen on ihan turhaa ;) Ja mä en todellakaan ole mikään ammattilainen näissä mekkojutuissa, olen ollut ala-asteen puukässässä, yläasteella sentään olin rättikässässä mutta siinä mun ompelu"koulutus", jos niin voi sanoa :D

Kangas on ostettu jostakin Riksun kangaskaupasta, tykkään sen väristä. Olkaimet ovat kuviollista silkkinauhaa, ihan saman väriset kuin mekkokangas! Alempaa kuvassa näkyy myös niiden säätösysteemit. Vuoriksi laitoin jälleen lakanan, koska se on mielestäni kivempi ihoa vasten.
Ylimmässä kuvassa minulla oli ompelemani sifonkihuivi, mutta se oli ihan tajuttoman kylmä, kun ulkona oli kamalan viileää ja tuulista! Eikä sifonkihuivi meinannut pysyä edes päällä. Onneksi isotätini pelasti minut, ja sain lainata hänen ihanaa pitsihuiviaan, oli paljon kivempi kuin ohut liukas lirpake! Kuva tyylikkäästi vastavaloon...
En kai vaaaaaan oo vähän pidempi kuin äitin täti, varsinkin kun mulla on hiukan korkoa kengissä! :D Tukka on ihan normi ranskalaisella niskassa, äiti laittoi sen mulle aamulla. Onneks ei meinannut tulla kiire aamulla laittautuessa, koululla piti olla 9.30 ja päästiin lähtemään kotoa ehkä 9.25.. :D
Torstai-iltana olin siskon luona kauneudenhoidossa. Hän nyppi mun kulmakarvat tuskallista ja laittoi mulle tosi kivat kynnet. Hopeat raidat on tehty hammastikulla töpöttämällä, vihreisiin on käytetty koristelakkaa. Blingbling-timantit ovat kynsitarroja. Tällä hetkellä mulla on pidemmät kynnet kuin koskaan, olen ainakin kaksi viikkoa kärsinyt näitten pitkien kynsien kanssa :D Niin paljon helpommalla pääsee, kun on lyhyet kynnet...
Lahjaksi sain SAUMURIN! Sen käyttöä rupean opettelemaan, tai itse asiassa rupesin jo! Muutakin kaikkea yleishyödyllistä sain, villi opiskelijaelämä voi ihan kohta alkaa kun on kattilat ja kaikki! :D KIITOS kaikille muistaneille! Ja onnea muillekin uusille ylioppilaille, ja ammattiin valmistuneille!

4 kommenttia:

  1. hienon mekon oot tehny! näin vaatetusalaa opiskelevana mua kiinnostaa onko alaosassa myös vuori? ja vau, saumuri, itsekin haaveilen sellaisesta... on se niin kätevä vehje, varsinkin trikoiden ompelussa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, mekko on ihan kokonaan vuoritettu. Vuorin ja päällikankaan helmat omplelin yhteen, jolloin muodostuu tuollainen pussi :) En tosiaan tiedä, onko tää paras mahdollinen tapa tehdä mekkoa mutta ainakin mulla toimi!

      Mun pitäis enää mennä ostamaan trikoota että voin ommella kaikkea kivaa ;)

      Poista
    2. all right! mikäs siinä vaikka ei oliskaan paras mahdollinen tapa, kun noin hyvin toimii! :D ja onnea ylioppilaalle!

      Poista
    3. joo, niin mäkin oon aatellu et kuhan vaan tulee järkevä lopputulos ni kaikki on hyvin ;) kiitosta!

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...