tiistai 4. kesäkuuta 2013

Onnea!

Minulla oli muutamat ylppärijuhlat tänä keväänä. Tein sitten kortteja ylioppineille. Kortit ovat tosi simppelit, mutta mä tykkään näistä kyllä!
Jujuna on suoraan 1920-luvulta olevasta Ilmari Kiannon kootut teokset -kirjasta leikatut sivut. Mummu oli pistämässä kolme paksua Kiannon tiiliskiveä kierrätykseen, mutta mä menin ja pelastin ne! Ajattelin, että sivuthan ovat aivan loistavaa askartelumateriaalia. Just tämmöseen "olet lukenut hirveesti, onnea" -tyyliseen korttiin nää oli aivan omiaan. Kattokaa noita kirjaimia, kun ne on tommoi vähän sikinsokin, ei niin säntillisesti kuin nykyaikaiset kirjat! Me likes :D Erilliselle kopiopaperille piirtelin ylppärihattuja (kiitos Linnealle, joka lahjoitti mulle paperin, opasti mua, ja lainasi tussia kun oma Stabiloni oli kateissa, ja saksia kun en vaan omista tommosia söpöjä!) jotka sitten leikkasin ja liimasin sivujen päälle. Nehän jopa tunnistaa hatuiksi.
Koska toiset ylioppineet, K ja J, ovat kaksoset, halusin tehdä heille samanlaiset, mutta silti erilaiset kortit. Kuten kuvista näkyy, hattujen lipat sojottavat eri suuntaan, lisäksi sivu on liimattu toisessa vinoon ja toisessa suoraan. Tekstitkin ovat vähän eri järjestyksessä. Ja runot sisällä eri :D Ajattelin, että he kuitenkin saavat hirmu paljon samanlaisia kortteja, kun ovat kaksosia, ja kerta tein ite, niin voin vaikuttaa tähän :D Lisäksi vein sitten kaikille ylioppilaille muumilaseja. Just koska ne on samanlaisia, mutta silti erilaisia. 
Kaikissa juhlissa oli riittävästi kakkua :) Ja oli huippua nähdä joukkuekavereita, sekä entisiä että nykyisiä, kun tosiaan kaikki nämä ylioppineet pelasivat mun kanssa samoissa joukkueissa korista, kaksoset tänä vuonna Kuopiossa ja kolmas viime vuonna Hyvinkäällä. Fun fact - tutustuin kaikkiin kolmeen samalla korisleirillä joitain vuosia sitten :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...