perjantai 17. helmikuuta 2017

Kukkahame

Siivosin tässä kerran mun vaatekaappia. Siellä oli mm. mekko, joka oli vähän väärän mallinen mulle käytettäväksi sellaisenaan, oon ostanut sen joskus kirppikseltä kun tykkäsin sen kuosista. Pistin sen sitten katki ja sain mulle uuden kukkahameen :) Tää hame päällä hengailin meijän synttäreillä viikko sitten. Korvissa muuten yksisarviskorvikset, ja taustalla viirinauha :)
Tosiaan, leikkasin yläosan pois, ja vetäisin ensin saumurilla reunan siistiksi, jonka jälkeen käänsin sen ja ompelin vyötärön tavallaan kaksinkertaiseksi. Jätin vyölenkit paikalleen, tuskin niitä koskaan tulen käyttämään mutta kun ne siinä nyt olivat valmiina :D
Halusin muutenkin jättää yläosasta vyötärökaistaleen, kun helma on kivasti laskostettu. Ei ollut tosiaan hirveän vaikea muokkausprojekti, mutta tää on odottanut silti liian kauan mun kaapissa että tekisin jotain :D Samalla kavensin myös yhdet farkut, istuvat hyvin mutta lahkeet olivat typerät. Ehkä 10 min ja homma valmis, mutta ne on silti olleet mun kaapissa useemman vuoden käyttämättömänä...
Vetoketjun kanssa piti vähän säätää, lähinnä saada se sopivasti katkaistua ja piiloon. Ompelin lisäksi hakasen, mutta se meni vähän vinoon :D Se ei kuitenkaan haittaa mun elämää niin paljon, että jaksaisin purkaa ja ommella sen uudelleen.
Tänään oltiin kattomassa vanhojentansseja, oli taas hirmu nättejä tanssijoita :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...