torstai 31. lokakuuta 2013

Valkoinen kaulahuivi

(Otsikko on noinkin repäisevä kun multa ei nyt irtoa parempaa, ja Linnean ehdotukset on vähän turhan villejä :D)

Siskoni pyysi mua neulomaan kaulahuivin. Hän antoi mulle tarkat ohjeet, kuinka pitkä ja leveä sen tulisi olla. Samoin hapsut piti huivista löytyä. No, minähän tein työtä käskettyä kun sain systan valkkaamat langat luokseni.
En mitannut, kuinka pitkä huivista tuli. Tosi pitkä kuitenkin :D Se yltää kahdesti kaulan ympärille ja jää vielä roikkumaan sellaiset mukavan pitkät päät. Ja on varmasti lämmin.
Ja koska joustinneule 2o2n on vähän tylsää, niin tein sen sijasta palmikontynkää. Loin 32 silmukkaa, ja reunasilmukan jälkeen 2 silmukkaa vaihtoi paikkaa, 2 nurin ja tätä toistelin kerroksen loppuun asti. Seuraavalla kerroksella tietty niin, että oikeet ja nurjat pysyy omissa kohdissaan ja muodostuu nätti palmikko. Joo, mulla on univelkaa, joten senkään takia tuo selitys ei ollut paras mahdollinen...
Räpsin näitä kuvia mummolan partsilla. Kuvausrekvisiittana oleva rukki on ukkoni äidin vanha, ikää sillä on joku vajaa sata vuotta. Pitäiskö opetella kehräämään itte lankaa, niin pääsisi rukkivanhus vielä käyttöön?
Luonnonvalkoista isoveikkaa kului noin 3,5 kerää. Puikkoina mulla oli ruusupuiset pyöröt, kokoa 7. Tuli kivan muhkea kun neuloi vähän isommilla puikoilla kun vyötteessä luki! Muutenkin mun käsiala on yleensä aika tiukka, joten silläkin isompi puikkokoko oli hyvä vaihtoehto. Niin ja eihän mulla taida ees olla kutosen tai vitosen puikkoja :D
Kaikki toverit luennoilla ihastelivat tätä kun neuloin, ni kait mun siskokin tästä tykkää? Eikä tosiaan mennyt yhtään niin kauan aikaa neulomiseen kun olin ajatellut, koska paksu lanka ja paksut puikot, ja sen verran yksinkertainen kuvio, että luennoilla pystyi neulomaan, mutta kuitenkin niin monimutkainen ettei mielenkiinto lopahtanut junassa :D
Tässä vielä kertaalleen tota kuviota. Huivi näyttää samalta molemmin puolin.
Tää vika kuva on vaan siks, koska toi on oikeesti hillittömän pitkä huivi! Tosiaan mulla sitä pituutta on kai 186 cm, ni siitäpä voi arvioida kui pitkä huivi onkaan... :D Ja sori hei kun näitä kuvia taas oli miljoona. Mutku tuli niin monta kivaa otosta :D
Nyt nukkumaan! Tai vaihtoehtoisesti tekemään tuttavuutta faton kirjan kanssa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...