tiistai 4. syyskuuta 2012

Miss Farkku-Suomi, aka Kuopio lim x -> ∞

Mulle on jostain kasaantunut hirmu paljon vanhoja farkkuja, ajatuksella "kyllä näistä joskus keksii jotakin". Kun vielä oli kesä ja loma, päätin tehdä niistä hillittömän tyynyn. Tuli aika jötkäle. Leikkelin farkuista palasia, jotka sommittelin lattialla isoksi kankaaksi. Sitten, tosi paljon ninjaamalla, ompelin ne yhteen siinä järjestyksessä kuin olin suunnitellutkin, ja tämän ison lärpäkkeen vedin sivuista kiinni tyynypussiksi. Täytteeksi pistin vanhan äitin opiskeluajoilta olevan :D ison lattiatyynyn. Tylysti ompelukoneella ompelin myös viimeisen sauman kiinni. Ite tykkään tosi paljon tästä viritelmästä, aivan loistava selkänoja kun istuksin ja datailen mun boheemilla sängylläni :D
Pyrin jättämään mahdollisimman paljon taskuja ja muita yksityiskohtia esille. Se ei ollut ihan helppoa, kun yritin leikata kappaleet suorakulmioiksi, ja vielä siten, että langansuunta menee oikein. Hirveä säätäminen! :D Taskuja kuitenkin sain mukaan aika paljon, kaikkiin voi laittaa sisälle jotain tärkeää jos tarvitsee ;) Kuvasta melkein näkyy, kuinka ompelin kaksoisneulalla vyötärökaistaleita näkyviin.
Joskus monta vuotta sitten olen tehnyt toisenkin farkkutyynyn, kaksi lahjetta ompelin yhteen, ja päädyt kiinni. Siihen ompelin käsin tekstin MOI! Pääpointtina tässä kuvassa kuitenkin on mun upea päiväpeittoni. Kun värjäsin mun farkkuja <3, värjäsin samalla myös päiväpeitosta vähän jännemmän. Pesukoneessa tästä vaan lähti hirveesti jotain pupenoo, ilmeisesti noista valkoisista raidoista, jotka näkyy tosi hyvin näistä kuvista. Ikävä mun meidän perheen järkkärii<3
Mulla oli muuten tarkoitus leipoo pullaa tänään, kun pääsin kotiin koulusta ihan melko aikaisin. Ainoo vaan, että ei ollut kananmunia. No, meikä lähtee kauppaan. Vielä ajattelin, että en pyöräile, kun kananmunat menee rikki. Kaupassa mun huomio kiinnittyi kuivahiivan etsiskelyyn. Kun pääsen takaisin kämpille, tajuan, että unohdin ne kananmunat. Ei pullaa tänään :( Muuten on kyllä mennyt ihan kivasti täällä Savonmualla! :D

4 kommenttia:

  1. HIENO tyyny, hauskasti oot yhdistänyt eri farkkuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! Mulla noita farkkuja tosissaan oli hirmu paljon, oli mitä yhdistellä! Matskua jäi vielä vaikka toiseen tyynyyn... :D

      Poista
  2. Tulipa mahtava tyyny, kaikenlaisia muitakin hauskoja ompeluksia täältä löytyy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! itekki tykkään tästä ihan valtavasti, kun ei oo mitään sohvaa niin tää ja sänkypatja ajaa ihan saman asian! :) ja tervetuloa lukijaksi! (kuin myös Lealle tervetuloa, en tajunnut ylempään kommenttiin tota laittaa:D )

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...