keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Tonttuilua

Mulla oli yhet pikkujoulut, niihin oli pukukoodina tonttulakki. Meinasin laittaa ihan normi perus tavallisen punaisen tonttulakin. Satuin kuitenkin näkemään kirppikseltä ostetun pitsikerän mun pöydällä, ja keksin ommella sitä mun ikivanhan perus-punaisen hatun reunaan. Tykkään kovasti! :)
Ilmeisesti mun kannatti luovuttaa osa mun yöunistani pitsin ompeluun, koska sain sitten drinkkilipukkeen, kun mun hattu oli myös pikkujoulujen järjestäjien mielestä tosi kiva ja persoonallinen :) Rupesin tosiaan kiinnittelemään tätä pitsiä joskus kymmenen maissa illalla, ja en halunnut käyttää ompelukonetta kun se ommel kuitenkin olisi näkynyt silleen ikävästi. Ja käsin ommellessa menee tietty kauan aikaa. Mut kannatti, lopputulos on kyllä ihan vaivan arvoinen :)
Tässä vielä in action -kuva jossa näytän ihan kaljulta koska mun tukka on vinolla ranskalaisella letillä ja se letin pää sojottaa just toiseen suuntaan. Oisin toki voinut panostaa tohon hatun asetteluun vähän enemmän, nyt se näyttää tosi säälittävältä :D Huomatkaa myös mun uus takki (tai no uus ja uus, ostettu keväällä alennusmyynneistä :D ) Kyllä ne untuvatakit vaan on tosi lämpösiä! Ja toi mun kaulahuivi on myös ihan rakkaus. Sopii vielä melko kivasti ton takin väreihin!
Myöskään mun varpaat ei palele! Ostin viime talvena ihan omat huopikkaat, kun äitin huopatossut, joita ennen käytin, meni vähän rikki (kummaa, vasta 20 vuotta olleet käytössä ja ne meni rikki!) ja mietin, että muutan varmaan omilleni enkä siis voi käyttää tosta vaan äitin kenkiä. Ja onhan täällä Savonmualla melkosen kylmä just nyt! :D
Ärsytti, kun ei ole järskyä täällä. Tulin meinaan mummolaan, ja oli tosi kivan näköinen taivas. Ja ois mulla vaikka mitä kuvattavaa, mutta ei tällä pokkarilla viiti räiskiä enempi kuvia, nää on otettu siis valoisimpaan aikaan ja melkein saa selvää..... Menin kuitenkin ottamaan rantsusta kuvan. Hurjaa, tuolla jäällä on jo kävelty!
Mummun kanssa leivottiin pullaa, ja tehtiin piparitaikina jääkaappiin odottamaan. Tein ihan kunnon leettapullia, kun ukki niin toivoi. Tässä koko sarja, litra sitä taikinaa oli :D Tein ihan ekana ton kieron, ison kaverin. Eiks oo hiano! :D
Ja on hyviä! :)

2 kommenttia:

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...