lauantai 6. huhtikuuta 2013

Nappituntumalla

Heippa taas pitkästä aikaa! Oon tehny viime aikoina vaikka mitä jännää, mutta en ole päivittänyt niitä tänne. Syy: koneeni näyttö vetelee viimeisiään... Ei oo kiva yrittää muokata kuvia tai kirjottaa tekstiä (tai mitään muutakaan koneella) kun ei näe yhtään mitään. Varmaan olis ajankohtaista ruveta ettimään uutta tietokonetta. Huoh.

Asiaan! Tein magneetteja meidän jääkaapin oveen, ettei se näytä ihan tyhjältä. Jotain magneetteja kämppikset ovat jo siihen laittaneet, nyt oli mun vuoro vähän sisustaa. Ostin joskus ihan tositosikauan sitten magneettitaustoja tyyliin Suomalaisesta, tai Sinooperista, tai jostain. Niihin liimasin Tigerin pikaliimalla kaikkea kivaa, kotoa löysin muovielukoita (niistä vähän kirurgiveitsellä leikkelin toista reunaa tasaisemmaksi), Kellogg's-kukko on myös kotikotoa. Napit ovat osittain kirppikseltä, osittain omista kätköistä, yksi on kämppiksen entisistä housuista :D Sanna ja Plankton olivat Kinder-munissa, olisin halunnut Patrikin :D Tai Paavo Pesusienen lemmikkietanan :D Ehkä mä vielä jostain semmoset saan. Viiksi- ja recycle or die -pinssit olen ostanut viime keväänä Tigeristä. Ne hajosivat, ja päätin liimata niihinkin magneettitaustat. Legopalikat olis muuten myös aika hauskoja magneetteja! Ja semmoset puiset palapelipalat. Hmm.
Sisko siivosi huonettaan. Sieltä löytyi kaikkea jännää, mm. Luontokoulu Pikkutikka -haalarimerkki, I <3 muscles -kulmalukkokansio sekä kaikenlaista pikkusälää. Tuon elefantin omin itselleni, kun näin siinä tosi potentiaalista sormusainetta. Vähäsen liimaa ja sormuspohja, ja kesän suosikkisormus on valmis :D Rannekorun askartelin, kun äiti täytti sillon mun joulukalenteriin noita Caring Hands -helmiä, ja sit kotoa löysin muutaman rannekorun, jotka olin hajottanut ja pujotellut uudestaan huonoon kuminauhaan. Ne sitten purin ja laitoin ihan kaikki helmet metalliin rannekoruksi. 
Hyvinkäällä on HiToMi-kauppa. Sieltä saa noita helmiä, mitä tuohon koruun käytin, valmiita koruja siellä on vielä ihan tosi paljon enemmänkin, käykää ihmeessä kattelemassa jos sielläpäin liikutte! HiToMissa järjestetään myös kursseja. Monta vuotta sitten kävin entisellä yläasteellani keramiikkakerhossa, nyt se on siirtynyt HiToMiin! :) Pitkään aikaan en ole dreijaan koskenut, mutta sain silti pari ihan kivaa purkkia tehtyä. Näistä lisää sitten, kun ne on poltettu ja mun luona täällä. (tai minä olen kotona noiden luona, en tiiä kumpi toteutuu ensin...)
Äitin kanssa tehtiin karjalanpiirakoita. Olen kehittynyt, kattokaa nyt miten suloisia no on! Piirakoita tuli 81 kappaletta. Niistä pari laitettiin menemään mummolaan, loput syötiin käytännössä heti :D Mutku ne on niin hyviä!
Pääsiäisenä äiti keitti meille kananmunat. Noi kirjaimet tehtiin laittamalla semmonen ääriviivakirjaintarra munaan ja sitten kait sipuleilla tai jollain äiti värjäs :D 
Hyvinkäälle on muuten avattu semmonen uus Kierrätyskeskus. Suosittelen oikein lämpimästi! Siellä oli vaikka minkälaisia kahvikuppeja ja lautasia ja kulhoja ja mukeja ja laseja ja kaikkea, ihan tosi sopivaan opiskelijabudjettihintaan! :D Siellä oli myös kovin paljon kirjoja. Ostin Kauneimmat käsityöt -kirjan, jostain 1960-luvun lopulta. Maksoi kokonaisen euron. Ja toi on ihan loistava! Tuon tyynyn aion joskus tehdä :D
Tässäpä mun viimeaikojen kuulumisia, paitsi mun ihkun huivin osalta, siitä tulee joskus ihan omaa postausta! Nyt meen jatkamaan mun superlauantaita. Oon tänään siivoillu mun huonetta, käyny lenkillä, syönyt, taistellu koneen kanssa ja nyt ois vuorossa vähän mekon ompelua, tai ainakin kaavojen piirtämistä :D Taustalla popitan Green Dayta, kun kämppikset ei oo just nyt kotona ja mä saan päättää mitä kuunnellaan ;)

2 kommenttia:

  1. superihkuja magneetteja! :D mun on pitkään pitänyt tehdä tilpehöörimagneetteja, nyt sait mut innostuun uudestaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti! noista tuli kyllä aika sulosia :D eikä tekeminenkään ole kovin vaikeeta ;) ihana jos inspiroin jotakuta!

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...