lauantai 9. tammikuuta 2016

Aapeli

Jämälankavillasukkajoulukalenterin tekemisen jälkeen oli vielä mooooonta päivää lomaa jäljellä, ja tiesin jo etukäteen tarvitsevani niille jotain väsättävää. Niinpä nappasin mukaan Happypotamus-ohjeen ja 3mm virkkuukoukun. Tästä ei tosin ollut iloa niin moneksi päivää kuin kuvittelin, olin jotenkin ihan supernopea tän kanssa, aloitin jouluaattona, ja lähtiessäni uudenvuoden viettoon multa puuttui ehkä 5 palaa?
Väreiksi valitsin joulukalenterin ylijäämänalleja. Kellertävän ja vaaleanharmaan ostin tosiaan ennen kalenterin aloittamista, ja liilasta päätin tehdä vaan kaikista pienimmät keskipylpyrät kun sitä oli vähiten. Olisin ihan hyvin voinut tehdä siitä jotain muitakin kohtia, tämänkokoiseen hippoon menee mun mielestä yllättävän vähän lankaa :D Kaikkia oli tosiaan vajaa kerä, ja kaikkia jäi vielä jäljelle ihan reilusti.
Tästä tuli aika kompaktin kokoinen, se söi vähän yli puoli tyynyllistä. Oon varmasti ennenkin hehkuttanut sitä, että vanhat tyynyt joilla ei pysty enää nukkumaan, ovat kätevää täytettä. Ja kätevää on myös se, ettei tätä tarvitse juurikaan päätellä, kunhan laittaa tiukat solmut niin langanpäät jäävät sisäpuolelle piiloon! :D Tykkään.
Tämä on nimeltään Aapeli, mielikuvituksen puute iski, lopullinen valmistumispäivä oli siis Aapelin nimipäivänä. Ja tämä on kuulema poikavärinen. Annoin tämän siskolleni, kun hän kerran meillä käydessään oli ihan awwawwaww noista mun hipoista. Ja kun tätä virkkasin, niin äiti sanoi haluavansa myös. Mutta vähän isompana. Nyt koukulla on siis isoveljeä eli jättihippo tulossa :D Sellaisen haluan kyllä itsellenikin! Ja mitäs jos virkkaisi matonkuteesta. Se se vasta olisi iso!
Silmiksi löysin napit äidin kätköistä. Tää ei koskaan päässyt Kuopioon käymään, kun meni valmistumaan tosiaan reilusti ennen tänne paluutani.
Ja koska peppu.
Seuraavan virtaheposen valmistumiseen tosin voi mennä aikaa, koska oon nyt vakaasti päättänyt neuloa sen yhden villatakkihärpäkkeen vihdoin valmiiksi :D Tosin näitä palasia virkkailen varmaan taas maanantaina kun luennot yhyy alkaa taas.

2 kommenttia:

  1. Söpönen! Mulla jostain syystä seiskaveikan ja nallen vahvuisista langoista tehdyistä hipoista tulee suunnilleen samankokoisia :D mielenkiinnolla ootan millainen jättiläinen isoveli-hiposta tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi! Mulla oli kans eri kokoiset koukut kun tein näitä, sekin vaikuttaa? :D Mutta jännä silti:D Siitä tulee joo isompi ainakin ku noi mitä olen ennen tehnyt :D

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...