keskiviikko 6. tammikuuta 2016

(Jämä)lankavillasukkajoulukalenteri part II

Hyvää tätä vuotta! Mä jatkan vielä viime vuoden fiiliksillä, tässä on mun jämälankavillasukkajoulukalenterisukat! Ihana sanahirviö :D Ja hauskaa oli neuloa! Ja tuli söpöt! Taustalla mummolan joulukuusi.
Missä neuloimme kerran -blogissa järjestettiin tänäkin vuonna joulukalenterineulonta. Luultavasti sinne tulee kuvakollaasia kaikista sukista, pistän linkkiä tähänkin kuhan se sinne ilmestyy (ja jos muistan!) edit: tästä linkistä muiden sukkakuviin! Kiitos kalenterista, hauskaa oli tänäkin vuonna! Mun viime vuoden sukat ovat täysin erilaiset kuin nämä :D Tämän vuoden sukista löytyy Harry Potteria, linnanjuhlia, Monopoli-peliä (pelattiin sitä ikivanhaa versiota sisarusten kanssa mummolassa. Voitin! ;D ), aamun eka muki, kännykän taustakuvaa ja ties mitä muuta.
Tälläkin kertaa otin vähän paksumpaa lankaa kuin suositeltiin, ostin vaaleanharmaata Nallea pohjaväriksi ja samassa Tokmannin tarjouksessa nappasin myös tuota keltaista lankaa. Muut löytyivät omista kätköistä, suurin osa on Nallea mutta saattaa siellä seassa olla jottain muutakin samanvahvuista, tyyliin Novitan Woolia tai jotain :D
Mä ihan yllätyin, miten näistä tulikin niin pitkät :D Melkein polviin asti yltää, olisin ehkä voinut tehdä vielä vähän pidemmän resorin muttakun halusin saada nämä jalkaan heti! Pysyin jopa tahdissa, itsenäisyyspäivän tienoilla jäin pari raitaa jälkeen kun olin reissussa, mutta sen jälkeen en tippunut messistä! ;) Mulla oli tavoitteena saada nämä joulupöytään jalkaan, kaksi langanpäätä jäi päättelemättä mutta se ei mua haitannut! Olin kaukaa viisas ja päättelin jossain puolessa välissä sukkia jo osan langanpäitä, niin ei jäänyt niin suurta urakkaa ihan viimeiseksi hommaksi kun ne haluaisi saada jo jalkaan. Mietin myös, että nää olisi voinut kastella tai jotenkin muuten viimeistellä mutta ei ehtinyt :D Hyvin ne kaikki rypyt tasoittuu kun pistää jalkaan.
Tein ninjauslevennyksiä pohjaan, koska halusin tehdä ihan tavallisen ranskalaisen kärjestä aloitetun kantapään, samoin levensin pohkeissa. Takaa ne levennykset erottaa, kun kuvio ei tietenkään mennyt tasan, mutta ei se mitään.
Koko matkalta on kirjoneuletta. Mulla on ihan vaan muutamassa kohdassa "ohjeenmukaista" kuviota, vähän harmittaa että laitoin tuon vasemman sukan terään noita riimujuttuja, kun muut raidat ovat pääosin sitä valittua väriä ja tuossa on sitten paljon enemmän harmaata. Aika paljon mä sitten säveltelin itse tai otin Sukupolvien Silmukat ja avasin vaan randomisti jostain kohdasta, jolloin yleensä löytyi tosi näppärästi jotakin sopivaa kuviota.
Näistä tuli kyllä aika söötit! Ja mun mielestä on oikein OK että mulla on taas uudet villasukat, koska mulla ei vielä ollut Nallen paksuisesta langasta kirjoneulesukkia. Hyvin perusteltu, eikö! ;)
On kyllä tulleet villasukat tarpeeseen, olin ajatellut mennä luistelemaan tänään mutta -26 °C, niin saa nähdä, tarkeneeko ulos ollenkaan :D Mutta ei siinä mitään, mieluummin mä katselen auringonpaistetta pakkasessa kuin pelkkää vesisadetta.

2 kommenttia:

  1. Nää on kyllä kivat! Värimaailma on pirteä mutta silti sukkien ilme on jotenkin tosi rauhallinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiittti! Se tekee kyllä paljon kun pohjaväri on ihan vaan tylsä harmaa :D

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...