sunnuntai 19. elokuuta 2012

Joulu on taas

Mulla on tarve omalle neulatyynylle. Se tarve ei poistunut, kun eilen säädin ompelukoneen kanssa. Oon jonkun aikaa miettinyt, että olisi kiva tehdä tämmöinen pallo, mutta tollainen jättipallo olisi ihan turha mulle. Toissapäivänä selailin tota Surrur-kirjaa, se on muuten tosi inspiroiva ja kaikkee, löytyy mun hyllystä, ja sitten keksin: voisin tehdä palloneulatyynyn! Eilen kaadoin mun kangaskaapin lattialle ja kaivoin sieltä kankaat, ja ompelin pikku pallon.
Pallosta tuli vaan hiukka liian iso neulatyynyksi, se on halkaisijaltaan joku reilu 10cm. Ompeluvaiheessa vielä luulin, että siitä ois tullut ihan kivan kokoinen. Metsään meni :D Kirjaimellisesti, kun menin kuvaamaan pallukan sinne, koska se muistuttaa ihan joulukuusenkoristetta, se tosin on siihenkin liian iso! :D Pienempien väsääminen vaan olisi ehkä turhan pientä näpertämistä, siitä ei varmaan tulisi mitään.
Onneks kuva ei ainakaan ylivalottunut, ja mä osasin korjata sen hienoilla muokkauksilla. Tän kokoinen pallo olisi ihan täydellinen heiteltävä! Pallo ei ollut muuten edes mitenkään erikoisen hankala kasata, vaikka kirjan perusteella niin olisi luullut. Eniten mua inhotti noiden kolmiopalasten täyttöaukot: kääntäminen ympäri pikkupikkuaukosta, täyttäminen vanhasta tyynystä otetulla vanumössöllä, ja kaikista inhottavinta, ommella ne aukot KIINNI. Onneksi ne kuitenkin jäivät kivasti piiloon pallon keskelle :)
Pitänee siis kokeilla jotain muuta viritelmää neulatyynyksi tässä joku kaunis päivä. :D

Tänään olin shoppailemassa kaverinkanssa, yritin kuitenkin hillitä itteni jotta saan ostettua makaronia :D Jotain pientä tarpeellista silti tarttui mukaan. Toi kynsilakka on (ainakin pullossa) tosi hurjan väristä! :)
Keskustassa oli myös tosi ihana lahjapaketti. Hmm.
Tosi tympee toi keli muuten. Miks siellä on syksysateet ja muutenki syksyinen ilma?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...