sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Hupparin uusi elämä

Joskus ennen muinoin, olin seiskalla ja tarvitsin hupparin. Ostettiin jostain alesta kiva vihreä normi huppari. Tykkäsin siitä tosi paljon, niin paljon että kyynärpäät kuluivat puhki. En halunnut silloin muutama vuosi siitä luopua, vaan leikkasin hihoista T-paitamittaiset ja käytin sitä sellaisenaan. Nyt huppari on auttamatta liian lyhyt mulle, mutta sisko sanoi voivansa käyttää sitä jos lyhennän hihoja vielä lisää. Leikkasin ja ompelin niistä sitten vielä lyhyemmät.
Mulla ei sattunut olemaan tummanvihreää lankaa, joten pistin sitten valkoista. Mulla ei myöskään ole kaksoisneulaa, vaan ompelin hihansuun kahdesti ympäri. Eilen kuitenkin selasin ohjekirjaa ekaa kertaa ikinä ja huomasin, että sellaisenkin saisi laitettua tohon ompelukoneeseen! Ei muuta kuin ompelukonevaraosakauppaan mars!
Tarttisin sieltä myös toisen osan. Eilen vietin PALJON laatuaikaa ompelukoneen ja saumurin kanssa, ompelin mulle chillailuhaalaria. Se on nyt muuten valmis, paitsi lahkeiden resoreista puuttuu kummastakin ehkä 3cm matkalta ommelta... Alalanka tietenkin sattui loppumaan, ja mä rupesin näppärästi puolaamaan lisää. Ei siinä mitään, mutta yrittäessäni laittaa puolakoteloa takaisin paikalleen, se ei toiminutkaan, vaan sieltä on tippunut about 1,5 cm pitkä pienenpieni jousi pois. Enkä tietenkään löydä sitä yhtään mistään!!!!! argh. Ilta ei muutenkaan mennyt ihan nappiin, kun olin ompelemassa ihan vikoja pätkiä saumurilla, sen neula vääntyi. Sen sain sentään kotikonstein vaihdettua nyt aamulla. Mutta se jousi... Myydäänkö missään varaosia yli 20 vuotta vanhoihin ompelukoneisiin! :( Onneks ukilla saattaa olla ompelukone pölyttymässä jossakin, niin voisin saada ompelukseni valmiiksi kun taas kohta lähdetään ajelemaan sinne päin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...