perjantai 6. heinäkuuta 2012

Pua vua voe jiäkuappiin ja oo iäneti, aka Kuopion valloitus part 2

Mulla on nyt pikku loma, eilinen ja tää päivä on vapaata. Tultiin käymään kotona :) Hassua, kun yleensä ollaan lähdössä kotiin mummolasta, niin mukana on suunnilleen miljoona kiloa tavaraa. Nyt mulla oli yks huppari, farkkushortsit (jotka pääsivät tänään kloorikylpyyn!) ja meikkipussi :D Äitin kanssa ajetiin (minä ajoin!) Kuopioon, käytiin katsomassa mun kämppää. Eka solu mihin mut meinattiin laittaa asumaan, oli ihan hirmu likainen, mutta sitten saatiin ninjattua siten, että pääsin kolmen hengen soluun, joka (ainakin vielä, kun ei ole asukkaita) oli tosi paljon siistimpi! Ja huonekin oli himpun verran isompi siinä :) Oltiin heti aamusta liikkeellä, koska olin sopinut ekan kämpän näytön aamupäiväksi. Kun oltiin siellä käyty, mentiin keskustaan. Löydettiin (tai en tiiä tiesikö äiti tän olemassaolosta) Pikku Pietarin torikuja, missä oli tosi paljon kaikkia kojuja, pääosin käsityöläisten pikku putiikkeja :)
Itse Pietarikin pyöri kujalla :) Aittarakennuksen puodeissa oli paljon kaikenlaista pientä ja söpöä. Monia korviksia hiplasin, mutta totesin että ei tällä kertaa! :D Yhdessä puodissa oli kaikenlaista puutavaraa, kuten savolaenen viivain, kaljukampa ja makkaratikku, jolla oli neljä eri käyttötarkoitusta. Löysin kujalta itselleni kesämekon, sekä pari nappia. Napit ovat samanväriset kuin kangas, josta aion tehdä mekon joskus hamassa tulevaisuudessa (nytkin mulla olisi hyvää aikaa ommella mutta EI, mä oon koneella :D ). Mulla on meinaan vakaa aikomus oppia käyttämään mekkoja, kun ne on ihan kivoja :D Mukaan tarttui myös roppakaupalla kaikkia ideiota, mitä voin ommella ja muutenvaan väsätä.

Iskä ja sisko tulivat junalla perästä, ja mentiin heidän kanssaan syömään. Ruoan jälkeen meillä oli tarkoitus pyörähtää pikaisesti Pirsmassa, ja sitten lähteä kotia kohti. Puhelimeni kuitenkin soi. Langan toisessa päässä oli mun tulevan solukämpän entinen asukas, jonka kanssa sovittiin, että menen katsomaan kämppää parin tunnin päästä. Joten meidän oli ihan pakko vielä shoppailla hetki, ja käydä sukulaisia moikkaamassa :D Pirsmassa pyörittiin sitten vähän aikaa, sieltä löysin kivan Puman hupparin, puoleen hintaan vielä!
...mitenniin mun lempiväri on joku sinivihreeturkoosi...

Kuopiosta pois selvittyämme lähdettiin ajelemaan kotia kohti. Matkalla nähtiin HEINÄSEIPÄITÄ! Kamera kouraan ja tienvarteen :D Sisko nimittäin välttämättä tahtoi kuvan hänestä ja heinäseipäistä, kun kerran landella matkustetaan ;)
Täysin off topic tämä viimeinen kuva. Mummolan 100357835v vanha monopoli, johon on tehty omia korjauksia :D Tätä pitää vaan aina pelata :) Kuva tosin on lavastettu, kun mä oon aina kenkä ja sisko on hattu, kukaan ei tahdo olla koira.
Ai niin, mulle tuli tänään kirje, että mut on hyväksytty opiskelee diplomi-insinööriks Tampereelle :) Lisäksi oon saanu kirjeen, että pääsisin papereilla opiskelee kemiaa Helsinkiin. Kuitenkin menen lukemaan farmasiaa Kuopioon, se oli se mun ykkösvaihtoehto arkkitehtijutskujen (joista tipahdin heti alkuvaiheessa pois) lisäksi. Oon ekalla varasijalla, että pääsisin proviisoriks suoraan, mun ois tarvinnu arvaa yks tehtävä enemmän oikein joko pääsykokeissa tai enkun kirjotuksissa, ni olis kivaa.. :D ei tähän voi silti sanoo muuta ku IN YOUR FACE, VALMENNUSKURSSIT, koska mä en semmossii käyny, ja silti tuli kolme yliopistopaikkaa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...